Profit 15 - AFAS lanceert nieuwste softwarepakket

AFAS introduceerde Profit 15 op maandag 18 mei tijdens de AFAS Open 2020.

Profit 15 - updates

De AFAS software is geüpdatet van Profit 14 naar Profit 15. Om het maximale uit de software te halen, willen we je attenderen op onderstaande onderdelen. Met de komst van de nieuwste Profit zijn er veel onderdelen die je zonder extra kosten zelf kan doorvoeren. Heb je hulp nodig, laat het ons dan weten. 

Bekijk de voornaamste updates in Profit per onderdeel:

Verschillende processen krijgen een update in Profit 15, met als doel om nog efficiënter te kunnen werken door processen te automatiseren en te vereenvoudigen. Zo heb je ook in de nieuwste Profit versie alle administratieve processen geautomatiseerd in één en hetzelfde softwarepakket. Met onder andere Financieel, CRM, HRM, Payroll, Ordermanagement en Projecten.



Documenten in InSite & OutSite genereren, bewerken en versturen
Nieuwe mogelijkheden in de workflow van InSite en Outsite. Aan elk (werknemers)profiel kan in Profit 15 een standaard workflow worden gehangen. Zo worden per medewerker de juiste documenten gegenereerd, zodat alle processen volledig digitaal afgehandeld kunnen worden. 

De medewerker kan alles digitaal ondertekenen door middel van een bevestigingscode die binnenkomt per SMS. Na het onderteken kan het document meteen worden afgehandeld. Denk hierbij aan vaststellingsovereenkomsten, concurrentiebeding, sleutelafgifte, akkoord voor offertes etc. 

Organigram – inzicht in de structuur via InSite 
In Profit 15 is een nieuwe organigram viewer beschikbaar via InSite. Dit slimme dashboard geeft je snel inzicht in de structuur van je organisatie en geeft daarnaast per ‘laag’ informatie over de getoonde organisatorische eenheden. 

Autorisaties via Profit werken op basis van het organigram, zorg dus dat je hier rekening mee houdt bij de indeling van het organigram. Wil je het organigram delen met externen? Haal dan simpelweg de medewerker informatie weg. 

Werving en selectie in Profit 15
Je kan op basis van een stamkaart een arbeidsvoorstel/contract sturen naar de sollicitant. Dit kan in Profit 15 zelfs voordat je iemand in dienst meldt. De sollicitant kan dan digitaal een kopie insturen van de ID-kaart en het contract digitaal ondertekenen. De acties die je uitvoert werken automatisch door in het hele proces. Keur je een sollicitant bijvoorbeeld af, dan krijg je binnen de gestelde AVG richtlijnen een melding voor het verwijderen van de gegevens.

Deelbudgethouders
Om inkoopprocessen beter en makkelijker te laten verlopen kan vanaf Profit 15 een budgethouder een deel van het ‘potje’ delegeren via een deelbudgethouder. Je houdt als budgethouder compleet inzicht, maar kan dus eenvoudig taken als het 'binnen boeken' en 'accorderen' van de bijbehorende kosten delegeren


Wil jij het maximale uit de nieuwste Profit 15 halen?
Vul dan alvast het contactformulier in, dan nemen wij contact met jou op.

__________________________________________________________

Bekijk de voornaamste updates in Profit per onderdeel: