Profit 17 - de belangrijkste wijzigingen op een rij.

Tussen 28 december 2020 en 31 januari 2021 wordt de nieuwste software van AFAS uitgeleverd in de vorm van Profit 17.  

 

Profit 17 is, enkele weken na de lancering van Profit 16, alweer door AFAS geïntroduceerd. Het betreft deze keer een minimale update. De wijzigingen bestaan hoofdzakelijk uit wettelijke wijzigingen en enkele nieuwe functionaliteiten. Omdat we bij DifferIT altijd het maximale uit de software willen halen, hebben we de belangrijkste veranderingen alvast op een rijtje gezet. 

InSite & OutSite
In Profit 17 is, onder de reacties, een workflowhistorie toegevoegd. Hierdoor kan je workflowhistorie inzien via het reactieoverzicht. De acties en reacties vind je in chronologische volgorde onder elkaar.
 
Bij een reactie op een dossieritem is eveneens in Profit 17 een profielkaart met de contactgegevens zichtbaar, daarnaast is het net als op social media mogelijk om emoji’s :) toe te kennen aan een reactie. Haal er je voordeel uit!  Een emoji behoort niet voor niets voor de snelst groeiende beeldtaal, wat de nieuwe manier van communiceren mogelijk maakt.

CRM
Nieuwe gegevensverzameling Workflowtaken per groep.
Voor het herstructureren van workflows of het aanpassen van gebruikersgroepen is de nieuwe gegevensverzameling Workflowtaken (per groep) ingericht. Je krijgt zo snel inzicht in de gebruikersgroepen die zijn gekoppeld aan de verschillende workflowtaken. De informatie uit de gegevensverzameling is een prima basis om te gebruiken in een rapport of analyse .
 

HRM/Payroll
In Profit 17 is het een optie om een hoofdverantwoordelijke vast te leggen in een vacature. Dit veld, genaamd "hoofdverantwoordelijke" staat standaard in de profielen op zichtbaar en wijzigbaar. De hoofdverantwoordelijke kan je gebruiken voor autorisaties bij de vacature.

De hoofdverantwoordelijke kan de sollicitatiegegevens dan beoordelen en een bestaand persoon koppelen aan de sollicitatie.

Financieel 
Jaarovergang btw en KvK.
Eind 2020 liep de overgangsperiode van de Brexit af. Daardoor zijn er douaneformaliteiten voor de handel met het Verenigd Koninkrijk (VK) van toepassing. Noord-Ierland krijgt een separate status binnen het VK. Hierdoor heeft de landentabel een aangepaste vorm gekregen. Btw-nummers uit Noord-Ierland houden de GB code in het btw-nummer, maar de landcode wijzigt. 

Vanaf 1 januari 2021 kun je dan ook de volgende codes gebruiken:
XU: voor het VK met uitzondering van Noord-Ierland
XI: voor Noord-Ierland
De code voor het VK als geheel blijft hetzelfde: GB.

Optimalisatie verwerken e-facturen
Vanaf Profit 17 is een aantal verbeteringen doorgevoerd om e-facturen nog beter te kunnen verwerken:
- Er is een mogelijkheid toegevoegd, waarmee je de omschrijving van de journaalpost van e-facturen aan kan passen.
- Vrije matchingsregels zijn in Profit 17 uitgebreid met projectvelden.
- Het matchen van e-facturen, heeft eveneens een nieuwe mogelijkheid. Je kan nu namelijk op basis van items in de ontvangstregel matchen.

Je kunt de e-factuurregels automatisch confronteren met ontvangsten of matchen met verplichtingen. Er blijven altijd e-factuurregels die je niet op deze manier kan confronteren of matchen. Denk maar aan transport- of administratiekosten. Die kun je automatisch afhandelen,  via 'vrije tekst matching'. Dit scheelt weer enorm veel handwerk!

 Aan de slag met de nieuwe functionaliteiten uit Profit 17? 
Vul het contactformulier in, dan nemen wij contact met jou op.