Profit 17 - de belangrijkste wijzigingen 

Tussen 28 december 2020 en 31 januari 2021 wordt de nieuwste software van AFAS uitgeleverd in de vorm van Profit 17.  

 

Profit 16 is nog maar een aantal weken gelanceerd en Profit 17 maakt alweer zijn intocht. Het betreft deze keer een kleinere update met voornamelijk wettelijke wijzigingen en een aantal nieuwe functionaliteiten. Omdat we bij DifferIT altijd het maximale uit de software willen halen, hebben we de belangrijkste wijzigingen alvast op een rijtje gezet. 

InSite & OutSite
In Profit 17 is een workflowhistorie toegevoegd bij de reacties. Hierdoor kan je workflowhistorie inzien via het reactieoverzicht. De acties en reacties vind je in chronologische volgorde onder elkaar.
 
Bij een reactie op een dossieritem is eveneens in Profit 17 een profielkaart met de contactgegevens zichtbaar, daarnaast is het net als op social media mogelijk om emoji’s :) toe te kennen aan een reactie.
 
CRM
Nieuwe gegevensverzameling Workflowtaken per groep.
Voor het herstructureren van workflows of het aanpassen van gebruikersgroepen is de nieuwe gegevensverzameling Workflowtaken (per groep) ingericht. Je krijgt zo snel inzicht in de gebruikersgroepen die zijn gekoppeld aan de verschillende workflowtaken. De informatie uit de gegevensverzameling is een prima basis om te gebruiken in een rapport of analyse .
 
HRM/Payroll
In Profit 17 is het een optie om een hoofdverantwoordelijke vast te leggen in een vacature. Dit veld, genaamd Hoofdverantwoordelijke, staat standaard in de profielen op zichtbaar en wijzigbaar. De hoofdverantwoordelijke kan je gebruiken voor autorisaties bij de vacature.
 
Financieel 
Jaarovergang voor btw en KvK.
Eind 2020 loopt de overgangsperiode van de Brexit af. Daarna zijn er douaneformaliteiten voor de handel met het Verenigd Koninkrijk (VK) van toepassing. Noord-Ierland krijgt een aparte status binnen het VK. Om die reden is de landentabel aangepast. Btw-nummers wijzigen overigens niet, ondanks dat de landcode wijzigt. Het btw-nummer blijft GB.

Optimalisatie verwerken e-facturen
Vanaf Profit 17 is een aantal verbeteringen doorgevoerd in het verwerken van e-facturen:
- De mogelijkheid is toegevoegd om de omschrijving van de journaalpost van e-facturen aan te passen.
- Vrije matchingsregels zijn uitgebreid met projectvelden.
- De matching is uitgebreid binnen e-facturen op basis van items in de ontvangstregel.
 

 Aan de slag met de nieuwe functionaliteiten uit Profit 17? 
Vul het contactformulier in, dan nemen wij contact met jou op.